Ung med hund

Ung med hund är vår träningsgrupp för dig mellan 7-25 år. Vi provar på olika aktiviteter med hund och har roligt tillsammans. Vår ungdomsverksamhet är viktig för oss!

Som hundungdom kan vara med i våra ordinarie kurser för halva priset.

Medlemskap är också annorlunda för Ungdomar mellan 6-25 år. Det är billigare och du får tre medlemskap!

Välkommen till Ung med Hund

Är du redo för ett äventyr med din fyrbenta bästis? Då är Ung med Hund precis vad du letar efter! Vår mission är att göra hundträning till en rolig och spännande upplevelse utan krånglig teori.

Vi vill ge dig en grundläggande kunskap om hundar och allmän lydnad, så att du kan ta dina första steg in i hundklubbsvärlden på ett lekfullt sätt. Det här är din biljett in till klubben om du vill utforska mer!

Vi planerar att sätta ihop en projektgrupp med aktiva ungdomar som får brainstorma och arrangera roliga aktiviteter och träningar för alla medlemmar. Vi vill att din entusiasm och idéer ska påverka hela klubben, så att du känner dig som en del av gemenskapen.

Och det bästa av allt? Vi har fått klubbens stöd för att erbjuda dig en förmånlig deal! Som medlem i Ung med Hund får du hela halva priset på våra kurser. För de yngsta deltagarna under 13 år är det till och med gratis för målsman att vara med på kurserna.

Vi har redan haft några unga hundägare som har tagit steget vidare till agility- och rallylydnadsgrupperna för mer avancerad träning och till och med tävling. Vi har också testat andra roliga evenemang som Härnödogen och Halloween-parad, men vi behöver din hjälp för att fortsätta arrangera sådana aktiviteter!

Under 2023 fick vi också fantastiskt stöd av Catharina Elmroth med agilitykurser och träningar, vilket var ovärderligt för vår ungdomsgrupp.

Så vad säger du? Är du redo att gå med i Ung med Hund och utforska allt som hundklubben har att erbjuda? Vi hoppas verkligen att du hakar på och blir en del av vår härliga hundgemenskap!

När träffas vi?

Våra aktiviteter följer skolans terminer och lov: april-juni och september – november

Kursprogram 24

Våra kurser riktar sig till ungdomar mellan 7-25 år och som är medlem i Svensk hundungdom (SHU) eller Brukshundklubben

VårenKurs/träffarAntal kursdeltagare
 Ung-Allmänlydnad 6 deltagare (7-12 år)
 Ung -Allmänlydnad6 deltagare (13-20 år)
HöstenUng-Skogsaktivitet (helg)6 deltagare
 Ung-  allmänlydnad6 deltagare (7-20 år)
 Pröva patrullhund (helg)6 deltagare (14-25 år)
Träningsträffar

Träningsträffarna riktar sig till ungdomar från 7 år och som är medlem i Svensk hundungdom (SHU) eller någon brukshundklubb.

Ungdomar under 13 år ser vi gärna att föräldrar medverkar på träffarna. Meddelanden om våra träffar finns på Facebook: HBK Superhundarna.

VÅREN 2024
Söndag 7 aprilSkogsaktivitet, ta med fika