Samarbete

Såhär funkar kursadministrationen

Hur jobbar vi tillsammans? I nedanstående bild och förklaringar kan du se hur det är tänkt att instruktörerna och kursadmin ska jobba ihop. Vi beskriver flödet och vart de olika delarna sker någonstans och vad som instruktören gör respektive kursadmin.

1. Behov – instruktörer och medlemmar

Vad som startar en kurs är beroende på instruktörernas intresse av att starta en kurs inom ett särskilt område och medlemmarnas förfrågningar. De förfrågningar vi har hittar vi här >>>

2. Kursinformation – instruktören fyller i formuläret

Kursinformationen sammanställs av instruktören här >>>
Den informationen behövs för att skapa anmälningsformuläret i Ypsik (vårt anmälningssystem)

3. Anmälan ypsik – kursadmin upprättar anmälan

Kursinformationen sammanställs i Ypsik och publiceras så att det blir möjligt att anmäla

4. Publicering – kursadmin publicerar

På hemsidan skapas ett ”aktuelltinlägg” om kursen/kurserna som innehåller länkar till anmälningssidan. (på ypsik-språk kallas den landningssida). Länken kopieras och publiceras i facebookkanal/er

_____

5. Deltagarlista (och fakturering) – kursadmin skickar till instruktör och kassör

I god tid innan kursstart, (senast en vecka innan) skickar kursadmin deltagarförteckningen till instruktören och kursen anmäls till studiefrämjandet av antingen kursadmin eller instruktör beroende av vad som valts.

Instruktören mailar välkomstbrev till samtliga deltagare och kassören skickar fakturor till kursdeltagarna.

6. Kursen genomförs och utvärderas – instruktörens uppgift

Kursen genomförs och utvärderas av instruktören. (målsättningen är att kunna ha digitala utvärderingar som underlättar sammanställningen) Utvärderingarna hanteras och sammanställs därefter av kursadmin.